NO LIGHT ZONE, 2019
La séparation de la Corée du sud et de la Corée du nord est marquée par une large frontière naturelle de faune, de montagnes et de champs d’agriculture.
Lors d’une exposition portant sur la division de la Corée au pavillon français du Suncheon Bay Garden (Corée du Sud), était reproduite au sol, dans un espace de 10 m2, une cartographie de rizières et de champs d’agriculture sud-coréens, limitrophes à la Corée du nord.
No-light-zone est un ‘no man’s land’ qui induit de multiples regards, conditionnés par la répartition de la lumière et les reflets à la surface de la sculpture.
La pièce s’étend à plat à travers une salle de l’espace d’exposition, fait corps avec le sol et fait frontière.
©Maxime Bagni
NO LIGHT ZONE, 10 m2 installation, water-proof structure, water, 2019
The split between South Korea and North Korea is marked by a wide natural border of wildlife, mountains and agricultural fields.
During an exhibition about the division of Korea that was displayed in the French pavilion of the Suncheon Bay Garden (South Korea), a map of South Korean rice paddies and agricultural fields , was reproduced on the ground in a space of 10 m2. The territory that is represented in the installation comes from a sky view of the border with North Korea,
No-light-zone is a 'no man's land' which induces multiple gazes, conditioned by the distribution of light and the reflections on the surface of the sculpture.
The artwork extends flat across a hall of the exhibition space, becomes one with the floor and forms a border.
©Maxime Bagni